Parahin Aukea.net sivuston käyttäjä. Apuasi kaivataan. Ole hyvä ja käy lukemassa viesti Aukean tulevaisuuden näkymiin liittyen
Etusivu - Info - Palaute - Haku - Arkisto - Keskustelu - Yhteisöt - Teemat Valokuvaus | Muu kuvataide | Kirjallisuus
aukea.net/kuvataide
Rekisteröidy - Salasana unohtui? - Kirjaudu sisään 
Aikojen parhaat

Kesäilta

Öljy kankaalle, 101x74cm, 2012
-Emmi Mustonen

Annetut kommentit

Aivan ihana. Minusta olisi tympeää edes yrittää etsiä tästä yksittäisiä "virheitä", kun kokonaisuus pelaa näin hienosti. Jatka samaa mallia, toivottavasti yllän joskus samaan. :)
Upea jälleen!
Ainakin 40 minuuttia miettiny mitä tähän sanois.
Nyt on pakko luovuttaa... oon täysin polvillani joten näpäytin ainoastaan pisteitä - viisi.
Aivan mahtava maalaus, jälleen kerran. Täydet pisteet
Onpa kaunista. Ei tästä löydy mitään muuta kuin puhdasta taitoa.
mitä tästä sanomaan, toimii
Hieno työ. Hiukan kasvojen valkoisuus mietityttää.
...miellyttävä värimaailma. Jollainlailla silmääni pistää kasvojen vasemmanpuoleinen "suoraviivaisuus", sekä vasemman silmän ja kulmakarvan välillä oleva värin käyttö(vasemmalla puolella, näyttää minulla kuvaruudussa ylimäräiseltä pahkuralta, kuinka sitten livenä näkyykö noin korostuneesti, ehkäpä ei). Keskellä alaosassa saan kuvan kuin siinä olisi ylimääräinen "hia". Tietenkin se voi olla noinkin, jos ajattelee, että siellä on sisällä käsi lämpimässä. Takanaolevan miehen olisin tehnyt hieman isommaksi, tai päinvastoin muurin hieman matalammaksi, jos ajattelee mittasuhdetta nainen muuri ja mies muuri. Vaan mikäpä minä olen sanomaan mikä on oikein taikka väärin, kun en koskaan ole mitään koulutusta saanut, taikka kursseja käynyt, saatika oppikirjoja lukenut maalaamisen kiehtovaan maailmaan...
Kiitos paljon kauniista sanoista kaikille :-) Olen tosi otettu!

Esko, kiitos. Malli on luonnossakin tosi kalpea, mutta ymmärrän kyllä jos se näyttää jännältä silmään.

Juhani, kasvoissa on tosiaan paksu valkokoho, joka nousee kyllä pinnasta selvästi esiin. Tästä näkee yksityiskohtaisemmin kasvot, oon vähän huono kuvailemaan niitä sanoin: http://emmimustonen.com/kesailta/ Tällä hetkellä mennään noilla kuvilla, joissa vernissauksen kiiltoa näkyy jonkin verran. Täytyy hankkia joku etevä ottamaan paremmat :-)
...itse saan parhaan tuloksen kun otan kuvan ulkona pilvisellä ilmalla, silloin ei kiiltävän fernissan heijastukset tule esiin valosta johtuen toisissa paikoissa. Olen kokeillut kaikki mahdolliset vaihtoehdot kahdella salamalla, jalustalla pitemmällä valotusajalla huoneessa ym...
Mun töissä on niin paljon vernissaa jo maalinesteistä lähtien, että kiiltää joka tapauksessa. Täytyy ottaa vinokulmista kuvat.
...kokeile polarisaatiofiltteriä, tosin saattaa korostaa sinisiä värisävyjä, mutta nehän saa palautettua kohdalleen kuvankäsittelyssä,,,yksi vaihtoehto myöskin matta fernissa...
Tähän tekniikkaan jota käytän kuuluu siis oleellisena osana dammar maalausnesteessä, joten teos kiiltää aikalailla koko prosessin ajan. Mattavernissa ei siis sitä piilottaisi, kiilto on osa maalausta :-) Polarisaatiofiltteri saattaa olla vaihtoehto sitten kun on enemmän rahaa sijottaa. Nyt yritän kikkailla kuvien kanssa kallistamalla maalausta ja photarilla suoristamalla sitä. Itseäni ei nuo pienet kiillot haittaa, ne on kuitenkin osa teosta :-)
...itsekin käytän kiiltävää fernissaa, myöskin maalatessa väriin sekoitettuna joka antaa kiiltoa tiettyihin paikkoihin tehosteena. Valon osuessa tietyssä kulmassa se saattaa olla hieman haitallista, itseänikään se ei haittaa. Se, että kuvataan taulu vinosta asemasta ja sitten suoristetaan photarilla, saattaa aiheuttaa perspektivirheen joka ei itse työssä esiinny,mutta, mutta, hyvä tietää tuo kuvaustekniikkasi, etten jatkossa anna aiheetonta palautusta, mikäli huomaan tiettyä perspektiivivirhettä, niin tiedän mistä se mahdollisesti johtuu. Hyvät jatkot maalaustesi parissa, oli mielenkiintoista vaihtaa näkemyksiä ja ajatuksia...
Ei töihin jää perspektiivivirheitä jos ne kuvaa tarkasti ja suoristaa huolellisesti :-)
..."perspektiivivirhe"...en tarkoita itse perspektiiviä, aina mittasuhteet jossainkohtaa muuttuvat johonkin suuntaan, jos kohde kuvataan vinosti ja suoristetaan kuvankäsittelyllä, käyttipä sitten filteripuolelta linssinkorjausta, taikka vapaa muutosta, taikka muuta filtereiden vääristäosiolta....:). Ehkäpä olen vain liian perfektionisti tietyissä asioissa, on siitä minulle sanottu ennenkin...
Omahyväinen ilme ja kääpiömies, vaikka mahdolliselta raiskarilta näyttääkin, ilmeisesti kuvastaa sinnemäkiläistä tulkintaa tasa-arvosta. Miehet on poikia ja niistä viis - naiset tosipaikan tullen miehiä.
Iät ja ajat rallateltu laulu: "Meit oli poikia raitilla viis, oli tyttöjä myös, muttei välitetty niist" ei kai lähentele vähemmistöjä sen enempää kuin kuvakaan. Mutta kuitenkin ns. indoktrinaatio eli manipulointi:), jota kuvissa hyödynnetään tuntuu olevan osallisena.
Kuvan vierestä: Auto sanoi emännälleen: ja minä käyn bensalla.
Nostit taas rimaa, upeaa jälkeä!
Kiitos paljon Ida :-)
Hurmaava tyttö, olisipa ihana muotokuva kun olisi itsestä. Tuo takaa tuleva hemmo voi olla vähän pelottava...aita voisi vähän tummua, hämärtyä kauemmas...
Hieno työ. Rohkea sommitelma ja edelisiin kiitoksiin lisäisin, että olet tavoittanut hienoa aineen tuntua kankaisiin ja puiden lehvästöön. 5 p.
Tämäkin kuuluu siihen sarjaan: "Emmin uskomattomat" :) Taas nautin ihan vitosen edestä!
Mä oon oppinu et rima kannattaa nostaa sen verran ylös että se olis helpompi alittaa! =D

Kiitos kaikille kommenteista :-)
Keskinkertainen. Hahmo on ei sovi taustaan, vähän niinkuin jossakin studiossa kekkuloisi. Valkoisen yletön käyttäminen tekee maalauksesta elottoman ja muutenkin vaikutelma on staattinen ja jäykkä. Rajaus on tässäkin tylyn valokuvamainen, hahmo keskeltä poikki. Kesäilta on omituinen nimi, ei näytä kesältä alkuunkaan (väreistä ja valon epämääräisestä käytöstä johtuen).
Kiitos Paul palautteesta :-)
Kommentointi sallittu ainoastaan rekisteröityneille käyttäjille.

Annetut pisteet

12345
ka. 4.33 (39 ääntä)

Kaikki teokset © tekijänsä - luvaton käyttö kielletty